וובמארק מערכות

בתאריך אוקטובר 27, 2020

ניהול קשרי לקוחות בענן – שימוש ב-CRM לקידום החברה

וובמארק מערכות
וובמארק מערכות

כל בעל עסק שמעוניין לקדם את העסק שלו, מבין שהשקעה בלקוחות היא הצעד החשוב ביותר. ללא קהל לקוחות, העסק לא עובד; לכן הלקוחות מהווים תשתית קריטית אשר יש צורך להשקיע בה באופן קבוע. לאור זאת, התחום של ניהול קשרי לקוחות נמצא לנגד עיניהם של בעלי עסקים ומנהלים כאחד, והחיפוש אחר דרכים לשפר אותו לעולם אינו נפסק. בשנים האחרונות נכנס לשוק הנושא של ניהול קשרי לקוחות בענן באמצעות מערכות CRM. מדובר בתוכנות מתקדמות אשר מאפשרות ניהול יעיל של קשרי הלקוחות, ניהול משימות ויצירת סנכרון בין מחלקות שונות בעסק או בחברה.

עקב הפופולאריות הגוברת של מערכות CRM, חברות רבות רוכשות מערכת כזו. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי עצם רכישת התוכנה אינה מבטיחה שיפור של ניהול קשרי הלקוחות. על מנת לקדם את התחום בחברה, חשוב להטמיע את המערכת היטב בחברה, לוודא כי נעשה בה שימוש קבוע ולדעת כיצד להשתמש בה. אם אתם חושבים לרכוש מערכת CRM לחברה, או שכבר רכשתם אחת כזו אבל אתם עדיין לא רואים תוצאות? המאמר הזה הוא בשבילכם. 

ריכזנו עבורכם 4 טיפים מרכזיים שיסייעו לכם להשתמש במערכת על מנת לשפר את ניהול קשרי הלקוחות ולייעל את תהליכי העבודה.

1. ניהול קשרי לקוחות בענן – הקדישו זמן ללמידה

פעמים רבות, הטמעת מערכת חדשה בחברה נעשית באופן מזורז ושטחי. הסיבה לכך היא שלא תמיד קל לעצור את רצף העבודה, וקיים רצון להתחיל להשתמש במערכת בהקדם. כתוצאה מכך, השימוש במערכת מתמקד בפונקציות הבסיסיות ביותר שלה, בזמן שפונקציות מתוחכמות יותר מתפספסות. רכישת מערכת CRM חדשה לצורך ניהול קשרי לקוחות בענן מהווה הזדמנות לעצור וללמוד את שפע האפשרויות שהמערכת מציעה. לאחר שכבר הטמעתם את המערכת בחברה, יהיה קשה יותר לעשות זאת, אולם לא תתחרטו אם תבחרו לעצור ולהקדיש לכך את הזמן.

2. הכשרת העובדים לקראת שימוש במערכת

אם אתם רוצים להטמיע מערכת חדשה של ניהול קשרי לקוחות בענן בחברה, חשוב שתתנו לעובדים את הכלים להשתמש בה. חשוב לא לקחת את היכולת להשתמש במערכת חדשה כמובנת מאליה, ולהשקיע בהנחיית העובדים בסמוך להכנסת המערכת החדשה לחברה. לכן, לאחר שלמדתם בעצמכם את המערכת, הגיע הזמן להעביר גם לעובדים את הידע. הדרכה ברורה אודות שיטת העבודה עם המערכת, וכן הקדשת זמן למעבר על ההיבטים הטכניים, תשתלם לכם בהמשך ותסייע לכם לדאוג שהמערכת אכן תהיה בשימוש בהתאם לציפיות. 

3. בניית תהליכי עבודה מתאימים

שימוש במערכת חדשה מאפשר, במקרים רבים, ייעול של תהליכי העבודה הנהוגים בארגון. בהתאם, עבודה עם מערכת חדשה שאינה משלבת גם התאמה של התהליכים לא בהכרח תהיה מיטבית. לאחר שלמדתם להכיר את המערכת החדשה ואת הפונקציות הרלוונטיות ביותר עבורכם, הגיע הזמן לחשוב איך ניתן יהיה להשתמש בה על מנת לעבוד בצורה נוחה ויעילה יותר. חשוב לקחת בחשבון שההתאמות לא חייבות להתבצע באופן מיידי עם הטמעת המערכת בחברה. פעמים רבות רק לאחר תקופה מסוימת של עבודה עם המערכת החדשה, יתגלו הפערים וניתן יהיה לחשוב כיצד כדאי לשפר את שיטות העבודה.

4. בקרה – שום דבר לא נשאר מחוץ למערכת

גם לאחר שלמדתם את הפן הטכני של המערכת ואת הפונקציות השונות שקיימות בה, העברתם את הידע לעובדים ופיתחתם שיטות עבודה מתאימות, חשוב להישאר עם היד על הדופק. בקרה היא אחד הדברים הכי חשובים על מנת לדאוג שהמערכת החדשה של ניהול קשרי לקוחות בענן תוטמע היטב בחברה, ותהווה עבורכם אמצעי להתייעלות ולמקסום יכולות. על מנת לעשות שימוש מיטבי במערכת, חשוב לוודא באופן יומיומי כי כלל האינפורמציה הרלוונטית מוכנסת למערכת. ברגע שלמערכת ה-CRM יש את המידע שהיא זקוקה לו, היא כבר תוכל לעשות את שלה: להפיק דו”חות, להעניק תזכורות וכו’. על כן, יש להיות בבקרה עד שהמערכת מוטמעת לחלוטין בחברה.

יש לנו את היכולת להבין את הצרכים של הלקוחות שלנו ואת השווקים שלהם

כתובתינו

הסדנא 6, כפר סבא

טלפון

09-880-1955

אימייל

[email protected]